Info fra bestyrelsen

Infoskrivelse november 2022:

Som grundejer har vi vedligeholdelsesforpligtelsen helt ud til midten af vejen foran vores egne matrikel.

Dette betyder at ukrudt, planter, sand, blade og lignende ikke kun skal fjernes fra hæk og fortov, men også fra rendestenen(kantstenen) og helt ud til midten af vejen foran ens egen matrikel.

Konsekvensen af hvis rendestenen/kantstenen f.eks. ikke bliver fejet/ryddet for sand, sten og snavs er, at det danner grobund for ukrudt og planter. Fjernes ukrudt og planter ikke kan dette medføre skader og frostsprængninger i fortov, rendesten og asfalt, og det kan blive en bekostelig affære at udbedre.

Som grundejer har vi en forpligtelse for snerydning ud til midten af vejen.

Den fælles snerydningsaftale, der betales til i grundejerforeningen, dækker kun rydning af fortove og veje når der er faldet mere end 10 mm sne. Aftalen dækker ikke saltning. Se hele aftalen omkring snerydning på gf-fasangaarden.dk.

Som grundejer (ikke foreningen) kan vi blive gjort erstatningsansvarlig, hvis der sker en faldulykke eller lignende, som konsekvens af den manglende snerydning.

Til slut vil bestyrelsen gerne ønske alle i foreningen et dejlig efterår og vinter.

I er selvfølgelig altid velkomne til at kontakte os med spørgsmål eller lignende.

Mvh Bestyrelsen.

GF-Fasangaarden